Annons:
ToppBlogg.se Lägg till din blogg
visa alla Allmänt Bil/MC Data/IT Ekonomi & Finans Film/Tv Filosofi/Religion Fotobloggar Företagsbloggar Hem & Inredning Humor Hälsa Kultur Litteratur Marknadsföring Mat Miljö Mode & kläder Musik Nöjen Personligt Politik Resor Sex & Samlevnad Shopping Spel & Dobbel Sport Teknik Lägg till blogg logga in & ändra blogg Om ToppBlogg.se / faq Kontakta oss

Hannahs life


Bloggar om självförtroende, vardagen och alllmänt


Homepage » Besök Hannahs life

Inlägg i Hannahs life

Känner för en riktigt skön semester!
      Kolla vilka underbara bilder på Hawaii. Man blir så sugen på att åka iväg och ta sig en riktig semester. Jag har alltid varit förtjust i palmer och klarblått vatten. Det har liksom suttit i mig sedan spädbarnstiden ;P Solnedgångar är också vackert, men det är något speciellt med palmblad och genomskinligt klart vatten.

Liv i det som är dött
Hösten är igång, och så också plugget. Just nu läser jag teologi, och det är väldigt intressant, men också väldigt intensivt. Jag har ungefär 40 timmars studiearbete hemifrån att göra vilket är en hel del. Sedan måste jag jobba och tjäna pengar på samma gång. I det naturliga skulle jag aldrig orka eftersom jag är en typisk skolträtt människa. Jag gjorde sällan läxorna i gymnasiet utan såg skolan mest som ett tillfälle att träffa vänner. Men nu när jag har ett mål framför mina ögon, när jag ser att studierna leder någonstans, när Gud har kallat mig och visat mig vad jag ska göra, då känns allting plötsligt så mycket lättare.Han kan blåsa liv i det som känns dött med samma kraft som återuppväckte Kristus från de döda.

Nemen.. oj?!
Hoppsan... Hade jag en blogg här, det hade jag visst glömt bort...

Snart fyller Sandra år
Vill bara passa på att hylla ett alldeles speciellt födelsebarn som snart blir 18 år, nämligen Sandra Sandberg!Detta är en väldigt speciell födelsedag, kanske mer viktig för henne än för någon annan 18-åring. För cirka 6 år sedan lärde jag känna henne över internet, och hon bestämde sig för att leva 100% för Jesus och tro på honom och följa honom, men har inte kunnat gå till någon församling på grund av att hon inte har haft tillstånd från sin mamma. Trots det har hon hållit tron vid liv och vill fortfarande vara helt överlåten till Gud. Hon har väntat på denna dagen i så många år. Den dagen när hon helt lagligt kan gå till Guds hus och ha gemenskap med andra troende utan att behöva tillstånd från någon annan. Hon är en riktig hjälte som ändå har lyckats hålla sin tro vid liv, och förtjänar ett riktigt stort GRATTIS!Gå gärna in på hennes blogg och gratta henne här!

Grattis till kryssningen!
Jag vetinte hur många gånger jag har fått mail om att jag har vunnit en kryssning för flera personer. Är det värt att gå? Jag menar om man inte har något att göra någon dag så varför inte? Men jag hörde att dom ger en sådana erbjudanden bara för att man ska shoppa massa på båten.. Någon som har varit på en sådan, och var det isåfall värt?

Jobb hela dagen
Jag började 7.30 idag, och jobbade ända till 11.30.Sedan hade jag en paus igen som snart är slut. Klockan 4 börjar jag igen och sak jobba till klockan nio ikväll. Det blir mycket ob, men ändå tråkigt att jobba på en söndag.Igår var jag ute vid stranden och badade. Eller jag kan inte säga att jag badade direkt, men jag gick i vattnet med barnen och svalkade mig. :)Nu ringde påminnelsen på mobilen så det är  dags att ge sig iväg igen!Bless

Michael Jacksson död
Jag fick en chock när jag gick ut imorse och såg löåsedlarna "Michael Jacksson hittad död i sin lägenhet".Det händer verkligen oväntade saker ibland..bless

USA invaderat av gräshoppor
Detta är det mest fruktansvärda jag har sett!! Påminner mig om Mose tid. Gräshoppor överallt! Husen förstörda, och framförallt, hemfriden förstörd.. Vad har USA egentligen  gjort för att förtjäna detta?

Ett tips!
När diskberget växer sig större och större, stoppa det på en gång!!!! Innan det erövrar ditt kök! Det är vad jag ska göra nu.Bless

Jag smälter
Såhär söta är mina småsyskon! Jag bara smälter av att se på dom! Ååååh vad jag saknar dom.Bilder lånade av min syster Nadia

Vem är Gud?
Jag läste på bloggportalen att veckans bloggtema handlar om Gud. Vem är han och vad betyder han för mig? Finns hans ens? Detta är frågor som många i dagens samhälle kanske undrar över, andra är helt övertygade, antingen att han finns eller inte.Jag som ju faktiskt läser teologi (läran om Gud) ska försöka förklara den frågan på ett sådant enkelt sätt att vem som helst (till och med en 8-åring) kan förstå vad jag menar.Många tar upp frågan ur vårt samhällsperspektiv, men jag vill utgå ifrån att Gud finns, och istället förklara vem han är.1. Gud är godDet vill säga hans vilja för oss är alltid god. I vissa religioner (för att inte utpeka några) är man lite osäker på Guds vilja, vill han att jag ska lyckas eller inte? Vill han att jag ska hitta ett nytt jobb eller inte? Andra människor är rädda för sin Gud. "Kommer han att straffa mig om jag gör det och det?" Och så oroar dom sig för Guds hårda straff. Men min syn på Gud är att han är alltigenom god och att inget mörker finns i honom.1 Joh 1: säger "Detta är det budskap som vi har hört från honom och som vi förkunnar för er, att Gud är ljus och att inget mörker finns i honom."Därför tror jag att Gud är en person som vi kan älska därför att han först har älskat oss, vi behöver inte oroa oss eller vara rädda för honom, hans vilja är allt igenom god för var och en av oss.2. Gud är enVissa tror att det finns 14.000.000 gudar, andra tror på tre gudar, andra tror att vi alla är gudar osv......Men jag tror som bibeln säger att "Gud är en"... Men han är ändå Fadern, Sonen och den Helige Ande.. Krångligt? Ja, men vi kan aldrig förstå Gud. Vi är bara människor.Han skapade universum, och han har översikt över hela universum, det måste betyda att han är oerhört stor och intelligent, och att hans hjärnkapacitet går långt utöver våran.  Bibeln säger att vi genom att titta på skapelsen kan förstå och veta att det finns en Gud.3. Att bli frälst handlar inte om hur mycket goda gärningar jag görJesus tog våra synder på sig. Han betalade våran skuld. Han valde att bli straffad i vårt ställe och låta oss gå fria, som om vi aldrig hade gjort något fel. Det är en fri gåva och kan inte förtjänas av oss. Nej vi kan inte förtjäna den för vi har redan alla syndat och platsar inte alls i himlen. "Men jag tycker att jag är en ganska god människa" säger du.. ja och det har du rätt i, men det går aldrig att jämföra med den renhet och helighet som finns i himlen, och som finns hos Gud. Han kan inte släppa in oss i himlen förrän vi har tvättats helt rena, och det gör vi i Jesu blod på korset där han tog vårt syndsraff.4. Vi ska ändå göra goda gärningarDu kanske tänker "jaha men om man inte behöver leva rätt för att komma in i himlen, då kan jag ju göra vad jag vill?" Men då har du fel. När du gör vad du vill så följer du dina begär och inte Jesus. Jesus vill vara din herre, han vill att du älskar honom, och om du älskar honom så gör du de gärningar han talar om i sin bibel.. Det är inget tvång i det, men Jesus vet att det är bra för dig och det kommer leda till ett bra liv, ett heligt liv, en god framtid, mycket glädje, nära gemenskap med Gud och en evighet i himlen. Om du har ett barn och han är påväg att kliva ner i ett djupt hål, ber du då inte honom att gå åt ett annat håll? Samma sak gör Jesus när han beskriver i bibeln hur han vill att vi ska leva! Det är för vårt eget bästa, och vi kan lita på honom och följa det. Vi behöver inte vara slavar till den här världens sätt att leva längre.5. Jesus var 100% människa och 100% GudVar Jesus inte bara en profet?, säger vissa.. Andra säger att han bara var Gud men såg som en människa.. Men jag tror att han var båda, annars skulle han inte kunnat frälsa oss från våra synder. En människas blod kan  bara ges i utbyte mot en människa.. Men blodet måste vara syndfritt, och ingen människa har levt syndfritt utom Guds son, som själv är Gud. Kort beskrivning, men om du inte förstod ¨så kan jag gå in på det djupare och förklara.


Annons:

Vill du tjäna pengar på din blogg?

Vet du om att du kan tjäna pengar på ditt bloggande? Genom att publicera annonser från olika affiliatenätverk på din blogg får du provision på den försäljning som dina besökare genererar. Du väljer själv vilka företag och produkter du vill marknadsföra men en enkel tumregel är att hålla sig till sådant som intresserar just dina besökare.

Nedan listar vi olika affiliatenätverk som vi rekommenderar. Besök dem alla och registrera ett konto som "Publisher / Annonsör". Därefter kan du välja och vraka mellan olika program som du vill marknadsföra. Kontakta oss gärna om du har några frågor så ska vi försöka hjälpa dig framåt. Lycka till!


Registrera konto på AdTraction - Har många bra annonsprogram för t.ex. hälsa, skönhet, parfym, smink m.m.